In het kort
Tijdens deze cursus voor volwassenen leer je om te reageren op jouw klant/cliënt of zorgvrager in jouw werkomgeving. Je krijgt meer kennis over specifieke doelgroepen en gedragingen van deze doelgroepen. Hierdoor leer jij de klant/cliënt of zorgvrager beter te begrijpen, waardoor jouw dienstverlening verbetert.
Alle informatie op een rij
Voor wie?
Medewerkers met een niveau 1 of 2 diploma, die werkzaam zijn in welzijns- of zorgorganisaties.
Of een toezegging van de werkgever dat de medewerker het keuzedeel kan volgen.
Aantal uren
10 weken van 4 uur fysieke bijeenkomsten. Opdrachten in de praktijk ongeveer 4 uur in de week.
Inhoud opleiding
Het onderwijs is een mix van zelfstudie, (interactieve) klassikale en groepsopdrachten. De volgende onderwerpen worden behandeld:
• Doelgroepen
• Sectoren
• Communiceren
• Wensen & Behoeften
• Gesprekken voeren
• Luisteren
• Gastvrijheid & klantgerichtheid
• Waarden & Normen
• Omgangsvormen
• Grenzen stellen
• Onbegrepen gedrag
• Integriteit
Kosten
De kosten bedragen 1.100 euro.
Data
Alleen incompany: op aanvraag
Diploma
keuzedeel K0164 (geen MBO certificaat)
Ik heb een vraag
Wil je meer weten over de opleiding?