Omgaan met Klant, Cliënt of Zorgvrager

In het kort

Tijdens deze cursus voor volwassenen leer je om te reageren op jouw klant/cliënt of zorgvrager in jouw werkomgeving. Je krijgt meer kennis over specifieke doelgroepen en gedragingen van deze doelgroepen. Hierdoor leer jij de klant/cliënt of zorgvrager beter te begrijpen, waardoor jouw dienstverlening verbetert.

Alle informatie op een rij

Voor wie?

Medewerkers met een niveau 1 of 2 diploma, die werkzaam zijn in welzijns- of zorgorganisaties.

Of een toezegging van de werkgever dat de medewerker het keuzedeel kan volgen.

Aantal uren

10 weken van 4 uur fysieke bijeenkomsten. Opdrachten in de praktijk ongeveer 4 uur in de week.

Inhoud opleiding

Het onderwijs is een mix van zelfstudie, (interactieve) klassikale en groepsopdrachten. De volgende onderwerpen worden behandeld:
• Doelgroepen
• Sectoren
• Communiceren
• Wensen & Behoeften
• Gesprekken voeren
• Luisteren
• Gastvrijheid & klantgerichtheid
• Waarden & Normen
• Omgangsvormen
• Grenzen stellen
• Onbegrepen gedrag
• Integriteit

Kosten

De kosten bedragen 1.100 euro.

Data

Alleen incompany: op aanvraag

Diploma

keuzedeel K0164 (geen MBO certificaat)

Ik heb een vraag

Wil je meer weten over de opleiding?

Bekijk de privacyverklaring